Home Evenementen Seminar interne klachtenprocedure en Commissie van Aanbestedingsexperts

Seminar interne klachtenprocedure en Commissie van Aanbestedingsexperts

31 oktober 2018

Na de inwerkingtreding van de Aanbestedingswet 2012 hebben veel aanbestedende diensten een klachtenmeldpunt in het leven geroepen; een aanspreekpunt bij de aanbestedende dienst dat onafhankelijk klachten van ondernemers bekijkt en daarover snel een advies uitbrengt. Daarnaast is op 1 april 2013 de Commissie van Aanbestedingsexperts in het leven geroepen.

Op 2 december 2014 neemt de sectie bouw- en aanbestedingsrecht van Pels Rijcken in Den Haag u samen met de vice-voorzitter van de Commissie van aanbestedingsexperts, prof. mr. C.E.C. Jansen, mee langs het verloop van de interne en externe klachtenprocedure en de meest in het oogspringende adviezen van de Experts.

Waar moet je op letten als een klacht is ingediend bij uw klachtenmeldpunt mede met het oog op een eventueel kort geding? Ook staan wij stil bij de procedure voor de Commissie van Aanbestedingsexperts; inmiddels blijkt dat hun adviezen ook hun weerslag kunnen hebben in kort geding. Zo hebben de rechtbank Gelderland en haar Voorzieningenrechter in twee uitspraken geoordeeld over de status van de klachtenprocedure en de adviezen van de Commissie in relatie tot een gerechtelijke procedure.

Wilt u meer informatie over dit seminar of wilt u zich aanmelden? Neemt u dan gerust contact op met Pieter Stuijt.